Garanti

Hvorfor skal hotelværeler garanteres?
Et hotelværelse er ikke en vare, der kan lægges på lager til i morgen. Det værelse, der ikke sælges i nat, er tabt i morgen! Hver dag ankommer gæster, der på reservationstidspunktet har meldt en forventet sent ankomst til hotellet. Hele aftenen gemmer/holder hotellet værelserne til disse sene gæster. Imidlertid sker det tit, at værelserne bliver annulleret langt ud på aftenen. Hotellet har på dette tidspunkt, som oftest, ikke mulighed for at sælge værelset til anden side. Derfor er det vigtigt for hotellet, at få garanti for betaling af et værelse med sen ankomst.

Internationalt er det derfor blevet almindelig kutyme at forlange en garanti for værelser med ankomst efter kl. 18.00

Annulering
- 1-5 værelser betragtes som en individuel booking og kan frit afbestilles indtil dagen før ankomst, dog senest kl 12:00 (middag).
- 6 værelser og derover betragtes som en gruppe booking som til og med 30 dage før ankomst frit kan afbestilles. Herefter kan maksimalt 50% af det endelige bestilte hotelarrangement afbestilles efter gælden regler:

  • Efter 30 dage og til og med 20 dage før ankomst kan bureauet vederlagsfrit afbestille op til 50% af det endelige bestilte hotelarrangement.
  • Efter 20 dage og til og med 10 dage før ankomst kan bureauet vederlagsfrit afbestille op til 25% af det endelige bestilte hotelarrangement.
  • Efter 10 dage og til og med 5 dage før ankomst kan bureauet vederlagsfrit afbestille op til 10% af det endelige bestilte hotelarrangement.
  • Efter 5 dage og til og med 3 dage før ankomst kan bureauet vederlagsfrit afbestille op til 5% af det endelige bestilte hotelarrangement.

For yderligere info, henvises til kutymen indenfor branchen, se Horesta.dk, eller ved henvendelse til Hotel Svanen.

No-show, opkræves der for det første døgn for 1-5 værelser. For 6 værelser og derover, opkræves der for 50% af de bestilte hotelydelser, dog minimum 100% for det første døgn.